رتبه سوم سمنان در پرداخت وام ازدواج در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان اظهار کرد: باید به‌صورت ویژه از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای بهتر و مطلوب‌تر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان استفاده شود.

وی افزود: تشکل‌ها و سمن‌ها همواره در مواقع موردنیاز جامعه ازجمله سلامت، امنیت، اقتصاد، مسکن، معیشت و … به‌صورت فعال ورود کرده و تأثیرگذاری مطلوبی داشتند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان ضمن تأکید بر برگزاری مستمر و در بازه کوتاه‌مدت جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان، محلی برای بیان موارد، مشکلات و دغدغه‌های تشکل‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد و جوانان است و در راستای برطرف کردن این موارد نیز اقدامات و تصمیم‌گیری لازم انجام می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی و کسب‌وکار برای تحقق شعار سال و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، می‌توان از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بهره برد.

وی تصریح کرد: در بحث‌های ‌مختلف اجرایی ازجمله تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و اجرا از ظرفیت جوانان در تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توان استفاده کرد و ضرورت دارد تا نقش سمن‌ها را در حوزه‌های بهداشتی،‌ گردشگری،‌ کشاورزی، معدنی و … مشخص کرده و در راستای تقویت آن بکوشیم.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان گفت: توجه به امر خانواده و قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری امری حائز اهمیت است و کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور توسط استان در راستای تقویت این مهم، موضوعی ارزشمند است.